天空灰得像哭过...

天空灰的像哭过
离开你以后并没有更自由
酸酸的空气 守住我们的距离
一幕醉心的结局 像呼吸般无法停息

抽屉泛黄的日记 找到了回忆
那笑容是傻气

你我的过去 被深深真的忘记
缺氧过后的爱情 存心的眼泪是多余

我知道你我都没有错 只是忘了怎么退后
信誓旦旦给的承诺 全被时间扑了空
我知道我们都没有错 只是放手比较好过
最美的爱情回忆里带去

--周杰伦《退后》

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

喜欢一切与天空有关的歌,从 The Beatles 《Lucy in the Sky with Diamonds》,王菲《天空》,蔡依林《天空》,陈冠希与Stephy 《Blue Skies》,周杰伦《晴天》,直到这首周杰伦的《退后》。

天空让我想起你,变化多端的你,飘浮不定的你,脸一阵晴一阵黑的你。想想下,我也真像你... 像天气一样抓摸不清的你。我一直不懂得你心里到底想什么,心里在思念谁,但看见你眼中泛过一丝不定,我想,应该不是我吧...?

最近的天空也真的灰得像哭过,啊不,应该是说灰得像生病咳嗽一样,都是灰得干躁躁的。真希望下一场大雨,把一切灰灰的都洗掉,把我记忆中的你,也洗掉...

Comments

uiyui said…
Three passions,warcraft leveling simple but wow lvl overwhelmingly strong,wow power level have governed wow power level my life: the longing wrath of the lich king power leveling for love, the search for knowledge,World of warcraft Power Leveling and unbearable pity WOTLK Power Leveling for the suffering wlk power leveling of mankind. These passions,wlk power leveling like great winds,age of conan gold have blown me hither and thither,cheap aoc gold in a wayward course,aoc power leveling over a great ocean ffxi gil of anguish, reaching final fantasy xi gil to the very verge of despair. I have sought love, first, because it brings ecstasy - ecstasy so great that I would often have sacrificed FFXI Gil all the rest of life for final fantasy gil a few hours of this joy. I have sought it, wow gold because it relieves loneliness--that terrible loneliness in which one shivering consciousness dog clothes looks over the rim of the world into the cold unfathomable lifeless abyss.

Popular Posts