拜拜,港姐!

It's so difficult to find a good friend, somebody you can really click with. I'm so lucky to meet one here during my short stay. Her name is Katie.

差不多四个月前,上初级韩语班的第一天,就认识了她。一开始老师(선생님 song saeng nim)要我们介绍自己,还有来自哪个国家。初来韩国报到的我,有点紧张的到处张望,希望可以在班上认识一些可以谈的来的朋友。中国人,越南人,印尼人有很多,一个香港的,还有两个台湾的。台湾的那两个别说了,都很拽。结果我去认识了那个名叫 Katie 的香港妹,因为大家都会说广东话的关系,就这样,展开了我们的友谊... ^^

四个月以来,很多地方都和她一起去玩过,从一开始跟一日游团去看梅花,到海边玩耍,然后一起泡夜店 clubbing,一起到南浦东,釜山大学 shopping... 还有每个星期一星期五一起上韩语课,真是从穿着很厚很厚的冬衣到夏天只穿短裤凉鞋的日子都是一起过。

她好像小妹妹似的,走路很喜欢拖着我的手,感觉很亲密。^^ 我们的共同点就是冬天的时候都穿得很少,结果一直走在路上时搂在一起喊“好冻啊!好冻啊!”她的韩语学得比我好(不是因为她比较聪明,是因为她比我多拿几课... 哈哈),所以上课她常教我,每个星期一的小测验她也会在我不会回答的时候说“아요... 어요” 教我回答... 哈哈。她还很注重美白这门功夫,每次都说我出门不搽防晒油... 真是 @_@... 除此之外,她还让我认识了很多香港的现实状况,因为... 她毕业后想要进 ICAC 工作... 哈哈哈。总而言之,跟她很谈得来,感觉像认识了很久的朋友似的。

很可惜,天下无不散之筵席,今天她完成了 exchange student semester,离开了釜山。虽然很不舍得这位朋友,但短暂的相处,让我认识一位这么好的朋友,已经很足够了。^^

她离开的前一晚,我的同房,Janice,建议我们在房间搞一个 slumber party... 结果,四个女生,吃了很多很多的零食... 肥死了~~~

上面的懒惰熊叫 kokuma,韩语意思是指红番薯,是 Katie 改名送给我的生日礼物。熊的后面有拉链,里面放了 Katie 写的一张纸条。睡衣是我们送给她的 farewell present,她比较偏爱这种 Maria 系列的颜色... ㅋㅋㅋ

This is what girls do during slumber party... manicure and take photos of their pretty nails...

After that, all the Malaysians so pei min her and celebrated her farewell at Emilia, an Italian buffet restaurant at Nampo Plaza. I had five courses.

Then today, Pearly cooked Sarawak laksa for us!! Although it really tastes more like curry mee, but I really loved it because it just feels sooooooooooo great to taste Malaysian food again!


She cooked it at her bf's university dormitory, Dongseo University, which is located on a hill. Busan is just like San Francisco. The hills are just as steep @_@


And after all that, today I finally bought my summer heels. Gladiator sandals are all the rage right now. Yesterday the sandals were selling at 40,000 won (~RM120) per pair at Nampodong, luckily I didn't buy... today I saw the exact same ones selling at 25,000won (RM75) per pair near my university. So, I got two pairs. And my handbag cost me 40,000 won also.

Gosh... the 4 seasons are making me so poor~!

Comments

家勤 said…
哇!那么快就四个月了!

Popular Posts